Održana konferencija “ Brendiranje domaćih proizvoda – Naše je bolje „

Ministarstvo trgovine i turizma organizovalo je danas u Administrativnom centru Vlade Republike Srpske u Istočnom Sarajevu Konferenciju posvećenu brendiranju domaćih proizvoda kojoj su prisustvovali i predstavnici Područne privredne komore Istočno Sarajevo.

Na otvaranju Konferencije ‘‘Brendiranje domaćih proizvoda – Naše je bolje’‘, ministar Predrag Gluhaković rekao je da se kupovinom domaćih proizvoda pomaže njihovo brendiranje. On je istakao da je brendiranje domaće poljoprivredne proizvodnje izuzetno važno, jer u Republici Srpskoj postoje veoma kvalitetni proizvodi, kao što su: ajvar, vina, mliječni proizvodi. Naveo je da je da potrebno napraviti kvalitetan proizvod koji potrošači treba da prepoznaju kao takav.“Proizvođači prvo moraju da se odluče za brendiranje koje nije jednostavno i finansijski je zahtjevno. Potrebno je da mnogo toga promijene i u proizvodnji, a onda i u pakovanju i marketinškoj prezentaciji“, rekao je ministar Gluhaković.On je naveo da se može reći da je u banjskom smislu brend teslićka “Banja Vrućica“, koja je prepoznatljiva u banjskom sektoru u Evropi i koja svaki mjesec bilježi sve veći broj dolazaka kako stranih, tako i domaćih turista. Istakao je da Vlada Republike Srpske želi da i Jahorini vrati sjaj iz 1984. godine i da se čini sve da Olimpijski centar “Jahorina“ postane brend.“Ovo što mi sada činimo u sferi brendiranja naših proizvoda samo pokazuje da želimo da pomognemo ljudima da se odluče da krenu u savremeni oblik proizvodnje“, naglasio je ministar Gluhaković. On je kao primjer naveo “Plantago“ čajeve iz Banjaluke koji su samo promjenom pakovanja postigli mnogo i sada se mogu naći u svim marketima.“To pokazuje da treba samo jedan mali korak da se učini dosta toga“, rekao je ministar Predrag Gluhaković.

Pomoćnik ministra za trgovinu Dušanka Tegeltija istakla je da su domaći proizvodi kvalitetniji, te da se njihovom kupovinom ‘jača’ pojedinac i društvo, a čuvaju se i radna mjeste.“Naši proizvodi su zaista kvalitetniji i oni prođu sve procedure za izvoz, jer se takmičimo sa visokorazvijenim zemljama da bismo mogli izvoziti u Evropu. Mi se trudimo da zadovoljimo sve moguće kriterijume“, rekla je pomoćnik ministra Tegeltija.Ona je naglasila da Ministarstvo trgovine i turizma, u saradnji sa Privrednom komorom, širom Republike Srpske organizuje konferencije o brendiranju i provodi kampanju “Naše je bolje“.

Na Konferenciji je potvrđeno da su u Republici Srpskoj trenutno zaštićena dva poljoprivredna proizvoda, romanijski skorup i hercegovački med.Po završetku Konferencije, sedam udruženja sa područja Sarajevsko-romanijske regije predstavilo je svoje proizvode iz domaće radinosti. Predstavili su se: “Jake žene“ iz Pala, “Zlatne ruke“ iz Istočnog Novog Sarajeva, “Probudi se“ iz Istočne Ilidže, Udruženje pčelara “Roj“ iz Istočnog Sarajeva i Istočne Ilidže, Udruženje za zaštitu životne sredine “Eko željeznica“ iz Istočne Ilidže, d.o.o. “Batinić“ iz Sokoca i Zemljoradnička zadruga iz Istočnog Sarajeva.

Leave a Reply